Instrukcja instalacji integratora systemu BaseLinker z Comarch ERP Optima/XL

1. Uruchamiamy plik instalacyjny aplikacji i instalujemy aplikację na komputerze. Wybieramy folder docelowy, w którym ma zostać zainstalowana aplikacja. Klikamy przycisk Dalej.

2. Wybieramy, czy chcemy, aby na pulpicie został utworzony skrót. Klikamy przycisk Dalej.

3. Pojawia się okno o gotowości do rozpoczęcia instalacji. Klikamy przycisk Instaluj.

4. Instalacja zakończona pomyślnie. Klikamy przycisk Zakończ.

5. Uruchamiamy aplikację i logujemy się do aplikacji za pomocą takich samych danych, jak do systemu ERP.

Dodatkowo dla systemu ERP Optima wybieramy czy podczas logowania chcemy pobrać licencję na moduły Kasa/Bank Plus i Handel Plus.

UWAGA: konfiguracja jest dostępna tylko dla użytkownika, który:

  • w systemie ERP Optima jest Administratorem,
  • w systemie ERP XL kod operatora to ADMIN.

6. Gdy nie mamy jeszcze skonfigurowanego połączenia między systemami to po zalogowaniu się do aplikacji otwiera się okno Kreatora konfiguracji połączenia systemu ERP z BaseLinker. Klikamy przycisk Dalej lub wybieramy Zaimportuj konfigurację (jeśli np. posiadamy wyeksportowaną konfigurację połączenia z innego stanowiska).

7. Pojawia się nowe okno, w którym dane będą uzupełnione automatycznie na podstawie danych podanych podczas logowania do integratora (dla systemu ERP XL należy podać dane logowania do SQL). Opis poszczególnych pól:

7.1. dane logowania do bazy danych systemu Comarch ERP (podany login do bazy SQL musi posiadać uprawnienia do tworzenia w bazie schematu, tabel i procedur/funkcji):

  • Serwer – nazwa serwera SQL , na którym znajduje się baza danych systemu ERP (można skopiować wchodząc do systemu ERP/Konfiguracja/Program/Użytkowe/Bazy danych/po kliknięciu w wybraną pozycję otworzy się nowe okno z nazwą serwera; informacje jest również dostępna w O Programie, w Informacjach technicznych);
  • Operator – musi posiadać uprawnienia do tworzenia w bazie schematu, tabel i procedur/funkcji;
  • Hasło – hasło utworzone przy logowaniu do serwera, na którym jest baza danych;
  • Baza Danych – nazwa bazy danych, która ma być synchronizowana z BaseLinker ( można skopiować wchodząc do systemu ERP/Konfiguracja/Program/Użytkowe/Bazy danych/po kliknięciu w wybraną pozycję otworzy się nowe okno z nazwą bazy; informacje jest również dostępna w O Programie, w Informacjach technicznych );

7.2. do systemu Comarch ERP (za pomocą tych danych aplikacja będzie wykonywać synchronizację np. zamówień między systemami):

  • Firma – nazwa firmy w Comarch ERP Optima / XL;
  • Operator – login, który jest administratorem w systemie Comarch ERP Optima / XL;
  • Hasło – hasło administratora utworzone przy logowaniu do systemu Comarch ERP Optima / XL;
  • Serwer klucza – z którego mają być pobierane licencje systemu Comarch ERP;

Jeśli posiadamy moduł Kasa/Bank Plus lub/oraz Handel Plus to zaznaczamy odpowiednie pola przy tych pozycjach.

7.3. Wklejamy Token API z BaseLinker dostępny na stronie https://panel-b.baselinker.com/other_api_token.php (link może się różnic w zależności na jakim panelu mamy konto w BaseLinker). Możemy także uzupełnić adres do panelu BaseLinker w polu Adres panelu (np. https://panel-b.baselinker.com).

Po uzupełnieniu danych klikamy na Test połączenia, a następnie po pojawieniu się wszędzie zielonych znaczników, na przycisk Dalej.

8. W kolejnym oknie wprowadzamy token klucza licencji do integratora (jest to token, który nadaje CDN Partner we Wrocławiu) i jeśli jest poprawny to przechodzimy dalej do pkt 13. Jeśli mamy wersji integratora mniejszą niż 2022.8.4 to klikamy na przycisk Otwórz Menadżer kluczy, aby wgrać licencję.

9. W następnym oknie klikamy na i wskazujemy otrzymany plik z licencją do aplikacji.

10. Po poprawnym wgraniu licencji zamykamy Menadżer kluczy.

11. Ostatni krok to wybranie danych jakie chcemy synchronizować (zaznaczenie opcji niżej nie ma wpływu na dostęp do wszystkich funkcjonalności integratora w późniejszym czasie – zaznaczenie ich powoduje tylko, że po kliknięciu w przycisk Otwórz konfigurację integracji pojawią się opcje dotyczące wybranych danych do synchronizacji pkt 14). Po ustawieniu konfiguracji możemy wybrać przycisk Otwórz ustawienia harmonogramu synchronizacji i ustawić częstotliwość synchronizacji. Na koniec klikamy Zakończ.

12. Po wybraniu przycisku Otwórz konfigurację integracji pojawi się okno do szczegółowej konfiguracji synchronizacji danych. Każde pole w konfiguracji synchronizacji jest opisane
w dymkach, której pojawiają się po najechaniu kursorem na pole lub na ikonę

13. Po uzupełnieniu wszystkich danych w poszczególnych zakładkach, zapisujemy klikając na dyskietkę.

14. W każdej chwili możemy wejść ponownie do konfiguracji synchronizacji wybierając z menu przycisk , zaznaczyć daną pozycję na „Liście połączeń”, a następnie klikamy na przycisk

15. Jeśli chcemy zmienić dane logowania do bazy danych SQL lub dane logowania do systemu ERP, to na liście połączeń zaznaczamy pozycję i wybieramy przycisk:

Instrukcja szczegółowej konfiguracji dostępna jest pod tym linkiem https://pomoc.cdnpartner.com.pl/docs/konfiguracja-synchronizacji/ (w celu uzyskania dostępu prosimy o kontakt biuro@cdnp.pl ).