1. Wymagania sprzętowe i programowe dla Optimy:
    • Komputer z procesorem kompatybilnym z Pentium III lub wyższym, 2 GHz
    • System operacyjny Windows 11, Windows 10; Windows 8.1; Windows Server 2016, Windows Server 2019
    • Drukarka pracująca w systemie Microsoft Windows
    • Protokół sieciowy TCP/IP
    • Do instalacji programu konieczne są uprawnienia administratora systemu
    • Minimalna, dopuszczalna przez instalator rozdzielczość ekranu to 1024×768
    • Wymagana minimalna 16 bitowa głębia kolorów (65 536 kolorów)
  2. Przygotowanie danych do logowania do ERP Optima. Zalecamy utworzenie osobnego operatora dedykowanego do pracy z integratorem, który będzie posiadał licencje na Moduł Dostępowy (KB) i Handel (HA) lub Moduł Dostępowy Plus (KBP) i Handel Plus (HAP).
  3. Posiadanie konta administracyjnego do systemu Windows wymagane przy instalacji aplikacji oraz usługi automatycznej synchronizacji.
  4. Sprawdzenie posiadanej wersji Optimy i zgodnie z informacjami zawartymi w tabeli na naszej stronie internetowej pobranie odpowiedniej wersji integratora do wspieranej przez nas wersji Optimy.
  5. Przygotowanie dostępu do BaseLinkera celem pobrania tokena z API BL.

Kilka przydatnych wskazówek przed przystąpieniem do pracy z integratorem:

1. Gdzie mogę sprawdzić, jaką mam wersję Optimy?

Po uruchomieniu Optimy, swoją wersję możesz sprawdzić w prawym dolnym rogu okna:

2. Jak mogę sprawdzić posiadaną przeze mnie wersję SQL Server?

W Optimie wchodzimy w zakładkę Pomoc, następnie w . Otworzy się nowe okno, w którym klikamy przycisk „Informacje techniczne”.

W kolejnym oknie widzimy informacje o zainstalowanej wersji SQL Server.

3. Gdzie znajdę token do API BaseLinkera?

Możesz go pobrać wchodząc w „Moje konto”, następnie w zakładkę „API”:

4. Jak utworzyć nowego operatora?

W Optimie wchodzimy w zakładkę System, następnie w . Z listy po lewej stronie wchodzimy w „Program”/ „Użytkowe”/”Operatorzy”. Przy użyciu zielonego plusa po prawej stronie dodajemy nowego operatora.

W nowym oknie w zakładce „Ogólne” zaznaczamy moduły, do których ma mieć dostęp dany operator – w zależności od posiadanych licencji zaznaczamy Moduł Dostępowy (KB) i Handel (HA) lub Kasa/Bank Plus i Handel Plus.

W zakładce „Bazy” przy bazie, która będzie brała udział w integracji odznaczamy parametr przy „Ustawienia ogólne” i w zależności od posiadanych licencji zaznaczamy przy KB (Kasa/Bank) i HA (Handel) lub KBP (Kasa/Bank Plus) i HAP (Handel Plus). Przy posiadaniu wielu kluczy można także uzupełnić kolumnę „serwer klucza”. Po wprowadzeniu wszystkich ustawień zapisujemy dodanego operatora przy użyciu .